הכפר הגלובלי

יש(י)ר ולעניין


דיוור ישיר סובב עולם שמוכיח שעם דמיון, יצירתיות ותקציב משתנה אפשר להשיג הרבה
תחום ההפצה הרוויה או כפי שנוהגים לכנות אותה "הדיירקט", שינה מזמן את הגוון האפרורי שדבק בו וחברות רבות כבר הבינו שדווקא בעזרת שיטה פרסומית שכזו המטרות שלהם יכולות להתממש-ובגדול.

ולא בכדי. בעידן בו עודף המידע הוא עצום פרסומות ברדיו, בטלוויזיה, במחשב ואפילו בעיתון לא מצליחות להגיע באמת לצרכן הסופי. הוא רואה אותן, במקרה הטוב, אבל לא באמת זוכר להשתמש בהן במקרה הצורך. לעומת זה, דווקא באמצעות השיווק הישיר חברות יכולות להגיע אל הצרכנים האמיתיים שלהם (מי אמר פילוח ממוקד ולא קיבל??) ולתת להם הרבה יותר מעוד דאבל צבעוני בעיתון שהעיניים כבר לא שמות לב אליהם.

ולדמיון כמו שאומרים, אין גבול. מבט חטוף במדינות שונות ברחבי הגלובוס מלמד שעם יצירתיות ותעוזה אפשר להגיע הכי רחוק שאפשר:

באוסטרליה למשל מרכז לאומנויות "נכחדות" כמו קברט וקרקס רצה לגייס תרומות להמשך פעילותו הענפה. תיבת עץ מהודרת שזכתה בשם "קופסת הסקרנות" נשלחה לתורמים אופציונאליים. כשהם פתחו אותה, במקום להנות משוקולד איכותי או יין משובח, הם גילו אריזות קטנות שבתוכן בשר עיזים פרויאני משומר ופאה נוכרית אכילה כדי שיחושו, ולו רק לרגע, שהם נוגסים בדברים שעומדים להיעלם מהעולם. לאחר שבוע הגיעה תרומה עצומה מ"סינגפור איירליינס" וכעבור חודש כל החסויות למקום נמכרו.

בקולומביה בתקציב כמעט אפסי, ניסה אחד הבנקים הגדולים לשכנע את הלקוחות שלו לרכוש ביטוח דירה דרך הבנק. באמצעות מסדי נתונים הקיימים בבנק שלחה חברת השיווק אל הלקוחות שברשותם דירה מעטפת בנק רגילה (כזו שנשלחים בתוכה דיווחים שוטפים)-"החלון" השקוף נקרע ונותרה בו טביעת אצבע של גנב פוטנציאלי והמכתב שחיכה בתוכה הסביר באופן ברור עד כמה יכול להועיל ביטוח שכזה. האצבעות של הלקוחות, אם תהיתם, חייגו מיד לבנק..

בפקיסטן העיתון הגדול במדינה רצה לסייע למיליונים שנפגעו מהשיטפונות שפקדו את האזור ולגייס תרומות למענם. בעזרת חיתוך בין מסדי נתונים ורשימת המנויים של העיתון נשלחו גילונות "רטובים" למנויים בעלי הכנסה גבוהה כשעל מדבקה חסינת מים נרשם מספר טלפון לתרומות שזרמו במהרה..

ברוסיה מרכז גדול ליוגה הבחין שאחוז גבוה מהנרשמים פורשים כעבור מספר שיעורים כיוון שלטענתם לא ניתן לראות תוצאות ברורות ומהירות. סיעור מוחות וחשיבה שיוצאת מהקופסא הובילו להשקת מכנסי יוגה אותם קיבלו המתאמנים החדשים ועליהם מופיעים כיתובים המסמנים את הישגי המתיחות העדכניים שלהם (אם האף שלך מגיע לכאן סימן ש..היום האצבע שלך הצליחה להגיע עד לנקודה הזו וכן הלאה). והמרכז? הרוויח בגדול. לאחר סיום ההשקה הייחודית דיווחו שם כי כל מתאמן שלישי נרשם לחודשים נוספים.

גלריית תמונות